Hari Itu Datang Lagi

Aku ke surau dengan beskal. Gelap gila malam tu. Tapi apa yang aku ingat… Semayang tarawih berakhir di kedai burger.

16 tahun kemudian..
Aku bersemangat nak pi tarawih malam ni. Tapi kerja ntahapapantah punya keja petang tadi buat semangat aku sikit pudar.

Tapi tadi sebelum Isyak, bos kata keja-keja PMW esok dibatalkan. Aku reply SMS bos dengan gelak besar dan diakhiri dengan ucapan tulus ikhlas Selamat Hari Raya.

Sekarang, aku kat kedai burger. Ada malaun mana ntah cilok kipas masjid, membuatkan jemaah berpeluh menunaikan ibadah. Dan hari itu datang lagi… Kompom mak aku satgi heran napa 8 rakaat laju sangat.

Selamat Berpuasa.

facebook comments:

4 Replies to “Hari Itu Datang Lagi”

  1. huhuhu dengan cuaca sekarang ni
    buleh bygka dia punya panas!

    se-malam yang hangat!

  2. oit speedrider, PMW dibatalkan ke?..boleh la gelak besar..td dah monyok mcm org period je..ekeke..
    slmt bercuti..slmt hari raya..

    aku ngah dgr lagu raya dah ni,syahdu btol

  3. hahahhaa…klaka2!!

    ptt le laju 8 rakaat!

    1. Piedoih ick-one says: Reply

      sungguh dejey pencuri itu…

Leave a Reply

CommentLuv badge