16 Ramadhan 1432H

Modern VS Old

Dalam Ramadhan, perhatikan sekali lagi. Andaikata kalau bukan kita yang terkejar-kejar membeli juadah, apakah yang kita makan untuk berbuka puasa?

Boleh dikatakan, mereka yang berkerja pada waktu pejabat mempunyai masa yang paling terhad untuk memasak di rumah. Melainkan pihak isteri merupakan surirumahtangga sepenuh masa, insya-Allah, juadah yang simple tapi mengenyangkan pasti boleh disediakan.

Aku? Dah semestinya aku suka ke Pasar Ramadhan. Kadang-kadang berjalan habis, beli lauk sejenis saja, ala-kadar buat syarat. Bila dah tua ni (hahahaha) bila nak membeli, kena fikir dua-tiga pihak dan tak semestinya mengikut anak tekak aku saja. Kalau aku minat kebab dan burger sekalipun, takkanlah aku tak belikan sesuatu yang mak mertua aku boleh makan. jadi, 50-50, aku beli apa yang perlu dan sesuai untuk dimakan oleh semua. Takkan nak beli lauk yang bakal ditongsampahkan?

Er…. Kebab tu memang aku dan dua lagi anak buah rembat habis. Muda lagi aku rupanya…. Rock On.

———————-

Diari Ramadhan 1432H / Ogos 2011

———————-

facebook comments:

3 Replies to “16 Ramadhan 1432H”

  1. aku antara mereka yang jarang2 pergi pasar ramadan. Prefer home cooking.
    Dr Ben recently posted..Anekdot Dialog #12: Kafir Educated

  2. tak mau berlebihan sangat dah ok la tu..
    tu hari aku teringin sangat nak makan ikan bakar, so beli satu ikan kembong. 6rm.
    sedap jugak hehe

    1. hehe, kalau teringin, beli. bukan hari-hari beli

Leave a Reply

CommentLuv badge