15 Ramadhan 1432H

Pac-Man on the move!!!

Nampak kuih apa kat atas? Dua kuih yang selalu dan sangat mengenyangkan bila kena waktunya. Semalam mak mertua masak 2 jenis ni, banyak! Cucu-cucu merangkap anak buah aku dan isteri punya favourite nih.

Pau Sambal atau kadang-kadang dipanggil mini burger, dan yang paling lazim disebut Kuih Pac-Man disebabkan belahannya menyebabkan rupanya tak ubah macam Pac-Man! Isinya mudah, sambal tumis ikan bilis. Simple tapi sedap. Selalunya kalau jual kat kedai, ada ramuan extra seperti hirisan timun dan sedikit salad.

Cucur Jagung tak perlu diperkenalkan lagi. Dan aku tahu, di kawasan tengah dan selatan terutamanya di ibu kota, masih ramai yang tak mengenali cucur jagung. Yang ada pun cucur manis, tu pun Cucur Manis Adabi. Ni original cucur jagung, siap ada jagung 3-4 bijik kat dalam tau.

Dua-dua kuih ni, kalau pekena dengan teh-o tak pun kopi-o, perghhhh meletup gua cakap lu!!!!

Adoi… dugaan betul aku nak cerita pasal Ramadhan Ke-15 ni. Cerita pasal kuih pada pukul 4.30 petang. Choba’annnnnnnnn…

 

———————-

Diari Ramadhan 1432H / Ogos 2011

———————-

facebook comments:

3 Replies to “15 Ramadhan 1432H”

  1. lps tu pekena pulak rokok sebatang kan? pergh!~
    Ijau D. Koceng recently posted..Indahnya Hidup Bersyariat

    1. aku dah stop. wakakakka. tapi masa kena dulu memang nikmat. perghhhh

  2. not a fan of pau sambal.
    Dr Ben recently posted..1 Ramadan 30 hari 2011 – Hari KEENAMBELAS

Leave a Reply

CommentLuv badge