Tak Sepedas Itu

Mee Goreng Sotong Padang Kota Lama ni termasuk dalam list kegemaran aku. Cuma aku jarang-jarang makan, mungkin dalam setahun, dua kali saja aku singgah makan. Pekena pulak dengan Coconut Shake, pergh! Boleh membuatkan aku tak bangun 15 minit sebab kekenyangan. Tu belum termasuk kepala aku basah macam kena simbah air sebab berpeluh.

Sebenarnya aku sedikit terkilan, terutamanya bila sahabat-sahabat aku dari luar Pulau Pinang datang, aku tak boleh bawa mereka jalan-jalan. Sebabnya mudah, aku belum memiliki kereta. Kereta Lembu pun aku takde..

Kalau bernasib baik, ada la kereta abang-abang aku, sempat la aku bawak diaorang ni jalan-jalan cari makan seluruh Penang. Takkan aku nak bawa motor pulak, memang berdesup la aku bawak, sesat pulak diaorang ni kang sebab tak sempat ikut aku.

Pedih jugak telinga dengar kutukan kawan-kawan sebab belum ada kereta, tapi nak buat macam mana, masih banyak benda lain yang perlu aku selesaikan. Pedas macam manapun kutukan yang aku terima, tapi takkan sepedas mee goreng itu. Hehehe.

facebook comments:

One thought on “Tak Sepedas Itu

  1. Pingback: Mee Sotong Terbaik Penang #1 | Speedrider Networks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge