Demi Masa…

Originally uploaded by speedrider

Pejam celik dan kadang-kadang sampai tertidur. Aku rasakan begitu cepat sekali masa berlalu. Cepat sungguh kenangan jatuh basikal masa mula-mula belajar naik dulu dan juga kenangan kena kejar dengan Angsa sewaktu nak pergi sekolah… Tu belum lagi kenangan beca (dulu aku ke sekolah rendah naik beca) terbalik disebabkan Pak Lit (pakcik yang bawa beca tu) tak sempat seimbangkan beca yang dipenuhi oleh 6 murid sekolah rendah yang tak reti duduk diam dalam beca.

Tahun ni, aku dah semakin meningkat umur. Aku dah submit untuk sambung belajar walaupun secara separuh masa saja. Komitmen aku terhadap keluarga dah jadi makin bertambah apabila kedua-dua orang tua aku dah pencen. Sakit kepala aku sebab tak dapat nak balas lagi jasa-jasa orang tua aku.

Kahwin? Ni pun satu masalah jugak. Aku dah berkawan ngan Nurul pun dah lama. Duit simpanan tu insya-Allah, mungkin dah cukup. Tapi ada lagi masalah-masalah lain yang menyebabkan rancangan tu terbantut. Yerlah, lagi lama berkawan, lagi banyak masalah dan lagi banyak bergaduh. Baik kahwin jer, bukak buku baru, komitmen pun dah jadi lain dan sudah jadi satu cerita lain!!

facebook comments:

3 thoughts on “Demi Masa…

  1. oit..sedihnya..ekonomi semakin runcing kan..bak kata org duit byk manapon x akan cukup, guna la sebaiknya..

    kawin pon penting gak..larat ke semua nak loan..semoga digunakan bonus utk aktiviti berfaedah..amin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge