Aku Sibuk Lagi!!!!! Super Sibuk


Aku sibuk bukan sebab aku jumpak member lama aku di Sungai Petani sambil makan di kedai cengkih.com, atau aku sibuk sebab aku tengok gambar Ironman midnight semalam, tapi aku sibuk sebab hal yang lain…..


Kelmarin, Sabtu 3 Mei 2008, buat kali pertamanya aku menghadirkan diri ke EGM ke-3 Old Frees Muslim Association aka OFMA; Sebuah persatuan untuk bekas-bekas pelajar Muslim Penang Free School. Untuk sesiapa lagi yang belum tahu atau terlupa, Penang Free School adalah sebuah sekolah Inggeris pertama di rantau Asia Tenggara sejak tahun 1816 (so, please do your own math calculation). Penang Free School tergolong dalam sekolah-sekolah premier seangkatan dengan Maktab Melayu Kuala Kangsar (MCKK) dan Kolej Sultan Abdul Hamid (KSAH).

Asalnya, persatuan bekas pelajar PFS ialah OFA (Old Frees Association) dan atas inisiatif bekas-bekas pelajar Melayu, OFMA ditubuhkan pada tahun 2006 dan dikhaskan untuk kebajikan Pelajar-Pelajar dan Bekas-Bekas Pelajar PFS beragama Islam.

Insya-Allah, semoga OFMA dapat berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan MCOBA (old boys MCKK), STAROBA (old boys STAR) dan SAHOCA (old boys KSAH).

Tujuan aku ke EGM semalam hanya untuk memeriksa status keahlian aku dan juga tolong mendaftarkan 2 sahabat aku sebagai ahli baru di samping berjumpa dengan senior-senior zaman rockapak dulu. Tapi lain pulak yang jadinya.

Aku telah dipilih untuk berada dalam sessi jawatankuasa tahun 2008-2010, sekaligus menjadikan aku ahli termuda dalam persatuan yang memegang jawatan AJK. Aku terharu gila dengan kepercayaan yang diberikan oleh ahli-ahli OFMA yang super senior ke atas aku yang mewakili golongan generasi muda dalam OFMA. Secara matematiknya, purata beza umur antara aku dengan senior-senior lain ialah 20 tahun jaraknya.

Dengan tanggungjawab yang berat dalam berganding bahu bersama AJK OFMA yang lain untuk menentukan halatuju OFMA selepas ini, aku agak khuatir…….. Jadual kerja aku yang terlampau ketat dan tidak tentu masa, aku takut amanah yang telah diberikan tidak tercapai. Doakan aku untuk hari-hari yang akan datang ni.

Salam Rawk \m/ \m/
speedrider aka MUS Y2K

facebook comments:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge